PINK DOTS AND BLACK STRIPES: MAKING IT WORK!

MAKING IT WORK!

Saturday, January 31, 2015


ENG
that's one down! january actually started on the second for me. we had one crazy fun new years eve. let's leave it at that. this month is always slow on business which means more room for all the stuff behind the scenes. updating my portfolio and working on personal skills. working out has been on the back burner. this is changing as of tomorrow. i'm looking forward to getting my running shoes on again.

last year i've committed myself to a project of making one pattern a day. with a lot of fun i successfully completed it. this year i want to get a grip on the art of hand lettering. i've been a typography enthusiast for over a decade. sometimes the computer can be one step to many in my creative progress and being able to handwrite the type i'm imagining would be really helpfull. besides that it gives your work a major personal touch. being a graphic designer means i have to stand out and have a distinct style people will always recognize my work by. this is one way to do so.

you might have noticed that the blogs' layout changed slightly. bare with me while i'll be looking for the best balance in work and blogging. my goal is to have this blog represent me as a graphic designer, sharing and giving you inspiration through my designs. so here is to 2015, let's make it work!


NL
en dat is één! eigenlijk begon januari pas op de tweede voor mij. we hebben een tegek oud- en nieuw gehad. laten we het daarop houden. zoals elk jaar is deze maand vrij rustig wat werk betreft. des te meer tijd heb ik om mijn portfolio weer te updaten en bezig te zijn met mijn persoonlijke kunden. hardlopen is deze maand niet gebeurt, maar daar gaat vanaf morgen weer verandering in komen. heb weer zin om kilometers te maken. 

vorig jaar ben ik begonnen met een project waarin ik elke dag één patroon maakte. deze heb ik met veel plezier afgerond. dit jaar wil ik graag de kunst van de handgeschreven letters onder de knie krijgen. al meer dan een decennia heb ik een grote liefde voor typografie. soms is het werken met een computer net een stap teveel in mijn creatieve proces. het zou zo fijn zijn om deze stap over te kunnen slaan en meteen op papier te zetten wat ik in mijn hoofd heb. plus, het geeft een persoonlijke touch. als grafisch ontwerper moet ik opvallen en herkenbaar zijn met een eigen stijl. mijn eigen handschrift zal hier nog meer in bijdragen.

misschien is het je opgevallen dat de layout van de blog een beetje is verandert. mijn doel is om deze blog een reflectie van mij als grafisch ontwerper te laten zijn. een plek waar ik met jullie kan delen en jullie kan inspireren met mijn ontwerpen. ook dit zal een proces zijn en hoop dat je in de tussentijd blijft rondhangen. ik zeg, op 2015 make it work!


No comments :