PINK DOTS AND BLACK STRIPES: A NEW COOKBOOK / ALL VEGETABLES

A NEW COOKBOOK / ALL VEGETABLES

Wednesday, February 4, 2015


ENG
last christmas my mom gave us this pretty book. an all vegetable cookbook! i like the design and simplicity. the vibrant pictures make your mouth water and i love the graphic prints that are used to divide the book in chapters. the whole book is set up to be very visual. no long stories here; a very attractive picture, a list of ingredients and what to do. what's not to like.

i always seem to pick to same vegetables to cook. it's a combination of, lack of imagination not knowing what to do with or how to prepare a vegetable. or simply picking the one that's on special offer. i already tried one recipe with curly kale. a vegetable i normally only use in a potato stew. never would have thought i would ever cook it in any other way. if you ever want to try something new with your vegetables, this cookbook is really worth a try. and... it also looks good on your bookshelf.


NL
afgelopen kerst kregen wij dit mooie boek van mijn moeder. een kookboek voor groenten! prachtig vormgegeven. simpel en overzichtelijk in zijn opmaak, met geweldige foto's waar het water je meteen van in de mond loopt. het boek wordt verdeelt in hoofdstukken door originele grafische tekeningen. geen lange verhalen; een aantrekkelijke foto, ingrediƫnten en wat te doen. wat wil je nog meer.

ik kook eigenlijk altijd dezelfde groenten. gewoon omdat ik niet weet wat ik met andere groenten moet doen/hoe ik ze moet klaarmaken of gewoon omdat ze in de aanbieding zijn. laatst heb ik het recept met boerenkool gemaakt. boerenkool heb ik serieus nog nooit anders klaargemaakt dan in een stamppot. nooit gedacht dat ik dit ooit anders zou bereiden. dus, wil je wel eens iets anders proberen met je groenten, dit kookboek is een aanrader. plus... hij staat ook nog eens mooi op je boekenplank.













No comments :